Sonja

‘Bouwbedrijf Wegelkens, goedemiddag, met Sonja.’
‘Goedemiddag, u spreekt met Korfmaker van de Inspectie SZW. Zou u mij kunnen doorverbinden met de heer Wegelkens; Daniël Wegelkens.’
‘Ja hoor, ik zal even kijken of ik Danny kan vinden.’
‘Hallo?’
‘Ja, mevrouw.’
‘Nee, Danny zit niet op zijn plaats. Ik denk dat hij even van zijn plek af is. Het zou kunnen dat hij naar de bank is. Het gaat namelijk niet zo goed met het bedrijf.’
‘Ach … Maar misschien kunt u bij zijn agenda? Ik wil graag een afspraak maken.’
‘Nee, ik kan niet bij zijn agenda. Als je een afspraak wilt maken, dan moet je Danny zelf hebben.’
‘Prima, kunt u dan misschien een notitie voor hem maken zodat hij mij terug kan bellen?’
‘Nou misschien kun je het beter zelf nog even proberen.’
‘Als u een notitie op het bureau van de heer Wegelkens legt, dan probeer ik het in de loop van de dag ook nog eens.’
‘Wie kan ik opschrijven dat er gebeld heeft?’
‘Korfmaker van de Insp...’
‘Korsmaker, schrijf ik dat met een S?’
‘Nee, met een K. En de vierde letter is een F.’
‘Ja, dat zeg ik, Korsmaker.’
‘Nee, mevrouw, … Korfmaker! Karel Otto Rudolf Frederik Marinus Anton Karel Eduard Rudolf.’
‘Zo, dat zijn er een paar, hahahaha. En wat is je achternaam?’
(...)
‘Van welk bedrijf ben je?’
‘Van de Inspectie SZW. Vroeger heetten we Arbeidsinspectie. Misschien komt u dat bekender voor?’
‘Prima. Korsmaker van de Arbodienst. En waarvoor wil je Danny spreken?’
‘Ik heb een inspectie gedaan op de bouw in de binnenstad en die wil ik graag met hem bespreken.’
‘Een inspectie?’
‘Ja.’
‘Oh, nou, ik denk dat Danny dan helemaal niet met jou wil praten.’
‘Zou het niet beter zijn als mijnheer Wegelkens dat zelf bepaalt?’
‘Oh. Ja. Goed. Ik vertel Danny dat jij hebt gebeld. Je heet Korsmaker en bent van de arbodienst. Ik zal hem ook vertellen dat je vanmiddag terugbelt en dat je een inspectie met hem wilt bespreken.’
‘Prima mevrouw. Doe dat maar. En vertel hem meteen ook dat ik misschien een oplossing heb voor het voortbestaan van zijn bedrijf.’
‘Oh, dat zou mooi zijn.’
‘Zeker mevrouw.
Maar niet voor u.’


www.rubenkorfmaker.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geacht schoelje

Val

Bladblazer